top of page

KOCSIS DÁVID

dot 5.png
dot 1.png
dot 2.png
dot 4.png
dot 6.png
dot 3.png
dot 7.png

A MAGYAR NEMZETI HEGYMÁSZÓ VÁLOGATOTT

TAGJA

kocsis david.jpg

2002-ben, 16 éves koromban ismerkedtem meg a mászással Szolnokon. Alföldi emberként először idegen közegnek kellett volna, hogy tűnjön, de gyorsan ráéreztem, és magával ragadott a sport szépsége.

Mindig is a hegyek nehezebb, kevésbé járt útvonalakon való elérése foglalkoztatott, így ennek megfelelően a téli mászásokban, majd a vegyesebb mászótechnikát kívánó falak megmászásában értem el eredményeket. Ezáltal főként a téli alpesi mászásoknak, komplexebb északi falas mászásoknak élek.

 

Mászások a teljesség igénye nélkül:

 

Ortler Nordwand - Ertlweg, D+, 1200 m, 55°-65° (2009.10)

Mönch - Nollen Route, D, 1350 m, max. 80°, II (2012.08)

Hochferner Nordwand - Classic route, D+/TD-, 950 m, 55°-85°, IV- (2012.10)

Griessferner Nordwand TD, 1000 m, 55°-95° (2013.10)

Ortler Nordwand - Messner route, D+, 1200 m, 55°-75° (2014.06)

Piz Bernina - Westwand, D, 550 m, 55°-65°, III (2015.07)

Mont Blanc - Innominata ridge, D+, 950 m, 60°, V+ (2016.08)

Triglav, északi fal - Skalaska Z Ladjo 1000m, R3, V+, 42kh. (2017.07)

 

Piz Palü, északi fal:

Via Kuffner direkt, D, 600 m, 45°-55°, IV(A0) (2015.06)

Spinaspfeiler - Zippert route, D, 700 m, 60°, V- (2016.10)

Bumiller pfeiler TD+, 850 m, 80°, V+ (2017.08) – első magyar megmászás

 

Ortler – Martlgrat, D, 1100 m (a teljes gerinc bejárása 2200 m), 50° III (2018.09)

Hintere Weißspitze – Linke Nordwestwand, 1150 m, 40°-60°, IV, M4 (70°) (2018.12)

– jetstream betörés túlélése a csúcsrégióban

Tupá – Blada 400 m, V+, M6- (2019.02) – a fal legnehezebb útvonala

Triglav, északi fal – Slovenska Smer (Kamin weg and Frelihov exit) 900 m, M4-M5,

A0, (85-90°) 45-60° (2019.03) – nyári sziklamászó útvonal téli megmászása

 

Magas-Tátra – új útnyitások:

Slavkovská Kopa – Trio Syncron M5, 300 m (2014.02)

Tupá – Pilier Direkt M4+, 400 m (2014.03)

Tupá – Prvé pravé rebro variant M3, 300 m (szóló, 2015.02)

Tupá – Tre Amici M4, 400 m (2018.02)

dot 1.png
dot 6.png
dot 1.png
dot 6.png
bottom of page